TREBALL DE CAMP
Les línies d'actuació d'aquesta àrea són les següents:
​
L'alumnat de P3 treballa les olors i el tacte de la terra mullada. Planta esqueixos i llavors en testos i també plantes a les seves jardineres. Alumnes de 6è EP els expliquen com ho han de fer i ho fan tots junts. S’introdueix l’hort: espinacs al novembre i maduixes al març.
​
En el nivell de P5 es treballen les llavors i els esqueixos. Alumnes de 6è EP els expliquen com són les caixes d’eines que fan servir els nens de primària per treballar els espais de Fent Verd. Els porten unes jardineres de fusta per a les classes. Tots junts planten les jardineres i els petits adquireixen el compromís de cuidar-les.
​
L'alumnat 2n EP té horts urbans a l’amfiteatre, cada classe en té un. Tots els horts urbans estan construïts a partir de fustes de palets o material reutilitzat. Es fan dues plantades, a principis de curs i a la primavera. L'alumnat de 6è EP ajuda a plantar el planter, els companys de 4t EP fan les etiquetes on surten els noms de les plantes que hi posen, utilitzant les diferents llengües que els alumnes de l’escola treballen (castellà, català, francès i anglès), així com el seu nom científic en llatí. Explicació de les diferències entre planter i llavor.
​
L'alumnat de 3r EP fa un treball experimental amb llavors transgèniques. En unes jardineres fetes de fusta de palets, els alumnes hi posen llavors transgèniques i llavors no transgèniques de gira-sols. Volen comprovar si, estant en el mateix lloc i en les mateixes condicions, hi ha diferència de creixement. També aprofiten per estudiar la rotació del sol amb els mateixos gira-sols. També treballen els fruits dels arbres fruiters de l’Escola. Fan un treball interdisciplinari de llengües, matemàtiques, plàstica, medi natural i acció tutorial. En aquesta activitat, cullen fruita d’un arbre ( codonyer i taronger), el porten a la classe i el mesuren i el pesen; també el dibuixen al natural i descriuen les seves característiques i lloc d’origen; en acabar, ho porten a la cuina i el Jose , el cuiner de l’Escola, ho prepara per berenar.
En el nivell de 4t EP participen en una activitat a l’hort de l’ escola : “Sumem esforços”. En aquesta activitat es planten diferents hortalisses i més endavant, es cullen i es cedeixen al Banc dels aliments.És una activitat que es fa en col·laboració amb el projecte “Volem Ajudar” de la mateixa Escola. També treballen un espai de l’escola que han creat : “El Roserar Thau Barcelona”. En aquest espai, hi planten rosers. També treballen amb esqueixos d’altres rosers de l’escola per tal de poder-los plantar en aquest espai.
​
L'alumnat de 5è EP planta vinyes. Cada any s’organitzen en grups per classes i les posen en un espai anomenat Vinyes Thau Barcelona.
​
L'alumnat de 6è EP està treballant per tenir un bosc mediterrani a l’Escola. Cada any hi posen noves espècies d’arbres i arbustos autòctons del clima mediterrani. Hi tenim pins, alzines, roures, cirerers d’arboç, sabines ,arços blancs i llentiscles.
L'alumnat de 1r ESO planta arbres fruiters. S’escullen arbres que siguin autòctons i que fructifiquin durant els curs escolar per afavorir que els alumnes en puguin dibuixar els fruits, recollir-los i estudiar-los al laboratori. Tenim cirerers, oliveres, presseguer tardà, pera d’hivern, ametllers ,pruners ,llimoners ,codonyers , pomers fuji i kiwis.
L'alumnat de 3r ESO, dins de les activitats d’Aprenentatge i Servei, col·labora amb l’Hospital Sant Joan de Déu participant en una activitat amb l’Hospital de dia al Sociosanitari d'Esplugues, gestionant uns espais verds del mateix centre. Alumnes de l’escola i usuaris de l’Hospital treballen plegats les seves jardineres i el seu hort.
A 4t ESO treballen en un projecte que s’anomena "Construïm un hivernacle". Amb la col·laboració de professorat de tecnologia i medi natural, hem plantejat als alumnes el repte de crear, dissenyar i construir un hivernacle. S’organitzen en grups i fan un disseny .D’entre tots els dissenys, se n’escull un i després tots els grups treballen sobre el disseny escollit per tal de fer-lo realitat. És essencial que sigui sostenible. En el futur, els alumnes de 3r ESO treballaran els automatismes per controlar-ne la temperatura, la humitat, etc.
​
Els alumnes de 4t ESO (els delegats) participen en una tradició : "La Nesprada Thau BCN". Iniciada l'any 2021 , consisteix en que el darrer divendres del mes de maig van al nesprer de l'Escola i es recullen tots els nespres. Tots l'alumnat de parvulari i primària passen per allà i els hi omplen els cistells.
imatge-20190122-131226-93e16269 | imatge-20190116-090928-69f89ec9 | imatge-20180321-090845-9716f02d |
---|---|---|
imatge-20181219-105439-a9054bba | imatge-20181219-110042-532b4ee6 | imatge-20210519-070930-ac3865be |
imatge-20210519-070054-df5c03d0 | imatge-20210503-072525-6f9a0028 | imatge-20210209-142534-3d922dc9 |
imatge-20201221-082138-13f99b96 | imatge-20201026-104157-add38519 | imatge-20200115-085539-410e07ee |
imatge-20201118-075116-567989c4 | imatge-20190206-090857-fabf001a | imatge-20190408-082109-271441b0 |
imatge-20190227-082514-01d44ff5 | imatge-20190614-065954-1b658ccc |